FUNDUSZE
EUROPEJSKIE

Ministerstwo Rozwoju Regionalnego było pierwszą instytucją państwową, która przeprowadziła kampanię w mediach społecznościowych na tak szeroką skalę. Mieliśmy przyjemność realizować ją na wielu płaszczyznach. Głównym zadaniem kampanii była komunikacja wymiernych korzyści płynących z wykorzystywania Funduszy Unijnych

Cele

- Przeprowadzenie dziewięciomiesięcznej kampanii promującej Fundusze Europejskie w Internecie i SM

- Rozwój komunikacji Funduszy Europejskich i MRR w istniejących kanałach komunikacji w social media

- Zdobycie określonej liczby Fanów na portalach społecznościowych w ciągu 9 m-cy

Główne hasło kampanii:

Głównym hasłem kampanii było
"Zrób to z Funduszami".

Yeti!

Kampanii w Internecie towarzyszyła kampania telewizyjna
z hasłem „Każdy korzysta, nie każdy widzi”.
Celem było pokazanie wymiernych korzyści, jakie czerpią obywatele Polski w ramach dofinansowania ze środków Unii Europejskiej które nie każdy dostrzegał, a każdy z nich korzystał.

Każdy korzysta
nie każdy widzi

Kanały komunikacji

zasięgi do osiągnięcia

liczba fanów
20 000

liczba fanów
500

liczba
wyświetleń
80 000

liczba śledzących
500

liczba fanów
20 000

Facebook – To główny kanał komunikacji kampanii
w social media. To tu angażowaliśmy obywateli Polski
w jej tematykę.

Twitter - Wspieraliśmy komunikację Ministerstwa
Rozwoju Regionalnego (obecnie Ministerstwa
Infrastruktury i Rozwoju) na Twitterze. Proponowaliśmy tematykę i treść tweettów, monitorowaliśmy oficjalny kanał MRR we współpracy z Rzecznikiem Ministerstwa i zespołem prasowym. Naszym zadaniem było również monitorowanie |Twittera pod kątem komunikacji związanej z Funduszami Europejskimi

G+ - Uzupełnieniem kampanii Funduszy Europejskich była komunikacja w kanale G+. Mimo stosunkowo niewielkiej popularności, jaką cieszył się wówczas G+ zebraliśmy znaczną grupę użytkowników zainteresowanych tematyką dotacji i zmian, jakie dzięki nim zachodzą.

NK - Kampania Funduszy Europejskich w portalu NK.pl to również nasze dzieło. Byliśmy odpowiedzialni za stworzenie kanału komunikacji z młodszymi odbiorcami. Specjalnie dla nich zorganizowaliśmy konkurs wiedzowy w postaci aplikacji, w której uczestnicy mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat projektów dofinansowanych przez UE i wykazać się własną kreatywnością.

Content

Ze względu na specyfikę poszczególnych portali społecznościowych content musiał być przygotowany specjalnie pod każdy kanał. Czasem posty dotyczyły podobnych tematów jednak były inaczej formułowane. Oznacza to, że przez cały okres kampanii przygotowaliśmy ponad 500 postów.

Aplikacje konkursowe

„Spotkajmy się przy projekcie”

Aplikacja umożliwiająca zamieszczanie i przeglądanie zdjęć konkursowych
zrobionych przy projektach współfinansowanych przez Unię Europejską,
z atrakcyjnymi nagrodami w formie aparatów do lomografii.

Infografiki

Ważnym elementem kampanii było pokazywanie korzyści i wymiernych efektów Funduszy Europejskich dla Polski. Dla uwiarygodnienia przekazu należało często przedstawiać bardzo konkretne dane, związane z wykorzystywaniem środków finansowych pozyskiwanych z Unii Europejskiej. W tym celu często stosowaliśmy infografiki, które w bardzo czytelny i przyjazny sposób pokazują te liczby.

Inne narzędzia

Google

Viral

Debata On-line

Bajtlik

Jednym z dodatkowych zadań w trakcie realizacji kampanii było przygotowanie nagród do działań podejmowanych przez MRR z blogerami. Nagrodami miały być koszulki z nadrukami 6 różnych motywów graficznych, związanych z tematyką blogów oraz hasłem przewodnim kampanii. Grafiki na koszulki zostały zaprojektowane przez Jana Bajtlika.

brief

Chcesz wprowadzić swoją Firmę w świat mediów społecznościowych?
Nie jesteś zadowolony z dotychczasowych działań swojej Firmy w Internecie?
Skontaktuj się nami! Pomożemy!

  1. PLN
  1. * pola wymagane Podaj wynik działania "8+5="
x
wyślij brief
x